Vores værdier

I huset, arbejder vi på, at alle børn bliver set og hørt gennem dagen. Vores hverdage er præget af LEG gennem hele dagen. Det være sig, voksen planlagte aktiviteter, spontane aktiviteter, og ikke mindst børnenes frie leg. Alle aktiviteter har et mål. Det skal være meningsfyldt, udviklende, og understøttende, således at alle børn, er en del af det store fællesskab. Der skal være tid til det sjove, til bevægelse, og masser af kram, og gode børnesamtaler gennem dagen

Vi arbejder med læringsmiljøet, gennem børnene. Vi indretter os efter barnets spor, og gør plads til, at alle kan udfolde sig, indenfor flere temaer gennem dagen.

I den frie leg, hvor barnet udvikler de sociale kompetencer, har medarbejderne en observerende rolle, hvor de kun byder ind, hvis de kan se at børnene har brug for hjælp, til udviklingen i legen, eller hvis de observerer at legen bliver svær for et eller flere børn. Det kan ikke undgås, at børn bliver uenige, og der opstår konflikter. Her sikrer vi os, at de bruger deres ord, frem for eventuelt at slå.

Arbejder tæt med den skærmende og skubbende pædagogik.

Alle børnehavebørn, arbejder i perioder med ”Fri for Mobberi” for at styrke venskaberne, mellem hinanden på stuerne, og på tværs af grupperne.

Børn udvikler sig ikke ens, og ikke i samme tempo. Hvis der opstår bekymringer fra vores side, vil I altid blive informeret, så vi i et samarbejde kan blive klogere på udfordringen. Når vi er blevet enige om udfordringen, og hvis vi ikke selv kan løse det i huset, får vi brug for vores samarbejdspartnere.