Vores dagtilbud

Bø.Anishaven ligger i Herlev nord, i Hjortegården.

Vi ligger i dejlige omgivelser, tæt på Kildegården, Gammelgård, Kildegårdsskolen, Medborgerhuset hvor vi ser teater, Musik og motionslegepladsen samt det kommende nye Rådhus. Inden for kort afstand, kan vi komme på biblioteket, ned til Kildegårdens dyr, og til aktiviteter på Gammelgård. Samt benytte os, af områdets mange spændende legepladser.

2 gange om året, forår og efterår, har vi/Anishaven den ene længe på Kildegården i en uge, hvor vi med husets ældste børn, åbner og lukker der nede.

Det er 2 fantastiske uger, hvor vi altid tager afsted med et bestemt projekt, børnene selv har ønsket.

Anishaven er indrettet med 6 grupperum, hvor der på hver stue arbejder 3-4 medarbejdere, om en fast gruppe børn. Vi har 3 vuggestuegrupper, 2 børnehavegrupper, og en grupper for kommende skolebørn. Vi er normeret til 40 vuggestuepladser, og 54 børnehavepladser.

Vi er en blandet personalegruppe med både mænd og kvinder, i alderen midt 20èrne til start 60èrne. Mange af os, har været i huset 10 år, eller mere. Vi er uddannet pædagoger, Pædagogiske assistenter samt medhjælpere. Mændene arbejder primært i børnehavedelen. På hver stue er der som udgangspunkt 2 uddannet medarbejdere, og en medhjælper.

Vi kan have førsteårsstuderende af pædagoger, fra Campus Carlsberg/Hillerød.

I Anishaven vægtes uddannelse, kurser højt blandt personalet. Der er flere medarbejdere der er uddannet indenfor; Sprog, Inklusion, Bevægelse, og Faglig Fyrtårne (uddannelse i Den styrkede læreplan) Disse uddannelser er medvirkende til, at vi kan skabe de bedste udviklingsmuligheder for husets børn, hvor fællesskabet har stor betydning, for børnenes trivsel gennem dagen.

Barnets 1000 første dage, handler meget om forældreomsorg, og de omsorgsgivere der er omkring barnet, i barnets første leveår. Her gælder det om at skabe de bedste muligheder for barnets udvikling ,og trivsel – her har vi en medarbejder på uddannelsen ” 1000 dages forløb” i år 2021-22